person_outline
search
Український жіночий фонд Український жіночий фонд
  • Posted
  • Читати 751 разів

Жінки на виборах: вплив грошей

Український жіночий фонд (УЖФ) у партнерстві з Національним демократичним інститутом міжнародних відносин (НДІ) здійснює ґендерний моніторинг позачергових виборів народних депутатів України 2019 року.

Експертками УЖФ було зведено дані про подання фінансових звітів жінками і чоловіками – кандидатами в народні депутати в одномандатних виборчих округах. Також аналізується потенційний вплив змін системи державного фінансування партій на ефективність фінансового заохочення тих партій, що забезпечать більш репрезентативне представництво жінок.

В середньому розмір виборчого фонду жінки-кандидатки був на 20% меншим за розмір виборчого фонду чоловіка-кандидата. Найбільш істотна різниця в розмірі виборчих фондів спостерігається серед кандидатів-самовисуванців. В середньому виборчий фонд жінки-самовисуванки був меншим на 54%.

Спостерігається кореляція між розміром виборчого фонду та результатами виборів. Так, середній розмір виборчого фонду кандидата, що програв вибори – 200,9 тис. грн, а обраного – 656,4 тис. грн. Менший доступ до фінансових ресурсів зменшує конкурентоспроможність жінок під час виборчої кампанії в одномандатних виборчих округах.

Серед жінок вирізняються кандидатки від політичних партій. В середньому, жінка-кандидатка від політичної партії задекларувала дещо більший розмір виборчого фонду, ніж чоловік-кандидат від партії.

У жінок і чоловіків-кандидатів відрізняється пропорція джерел надходжень коштів. Чоловіки залучали більше власних коштів, а жінки були успішнішими в зборі коштів від фізичних осіб, громадських організацій та інших юридичних осіб.

Із 500 жінок-кандидаток, проміжні фінансові звіти подали 275 кандидаток (55%), а остаточні – 293 (59%). Із 2720 чоловіків-кандидатів, проміжні фінансові звіти подали 1553 кандидати (57%), а остаточні – 1682 (62%). Загалом істотної різниці між поданням фінансових звітів жінками і чоловіками не спостерігається. Жінки-кандидатки від партій подавали звіти сумлінніше, ніж чоловіки. Чоловіки-самовисуванці подавали звіти більш сумлінно, ніж жінки.

Кандидати та кандидатки від політичних партій в цілому подавали фінансові звіти сумлінніше, ніж кандидати та кандидатки-самовисуванці.

2 жовтня 2019 р. у другому читанні прийнято проект Закону №1029 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції», який передбачає скорочення обсягу державного фінансування парламентських партій.

Фінансове заохочення політичних партій, що забезпечують представництво у Верховній Раді кожної зі статей на рівні не менше третини, залишається важливим фактором мотивації партій до забезпечення представництва жінок серед кандидатів.

Однак, зменшення державного фінансування, за умови розподілу фінансування порівну між потенційно все більшою кількістю партій, зменшує ефективність фінансового заохочення партій, що забезпечать представництво жінок на рівні не менше третини депутатів.

Український жіночий фонд закликає політичні партії незалежно від обсягу державного фінансування, передбачити частину фінансування для сприяння рівної участі жінок і чоловіків у партійній діяльності, громадсько-політичній діяльності та прийнятті суспільно важливих рішень.

Український жіночий фонд закликає Верховну Раду України відновити розмір фінансового заохочення політичних партій, що забезпечують представництво у Верховній Раді кожної зі статей на рівні не менше третини. А саме, ухвалити зміни до ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», збільшивши розмір додаткового фінансування з 10 до 20 відсотків щорічного обсягу державного фінансування статутної діяльності політичних партій.

За докладнішою інформацією звертайтесь до менеджера комунікацій Українського жіночого фонду Миколи Ябченка (0672905501) або координаторки проектів Мілени Горячковської (0503101364).

(0 голосів)
Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі
Цей веб-сайт був підготовлений в рамках проекту «Вдосконалення організації надання адміністративних послуг для жителів АР Крим на території Херсонської області» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в Україні. За зміст даного продукту відповідає виключно молодіжна організація “Нова генерація» і він ні в якому разі не може розглядатися як такий, що відображає офіційну позицію Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН.

 

 

 

 

 

 

Цей веб-сайт був підготовлений в рамках проекту «Вдосконалення організації надання адміністративних послуг для жителів АР Крим на території Херсонської області» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в Україні. За зміст даного продукту відповідає виключно молодіжна організація “Нова генерація» і він ні в якому разі не може розглядатися як такий, що відображає офіційну позицію Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН.

Скачать премиум шаблон Joomla 3.4.